یادی از شهید محمد مجتهدی
یادی از شهید محمد مجتهدی

یادی از شهید محمد مجتهدی

یادی از شهدا

وصیت نامه

نام‌ و نام‌ خانوادگی‌: محمّد مجتهدی‌ تاریخ‌ تولـــد: ۱/۱/۱۳۴۷ شغـل‌: محصل‌

نـــام‌ پــدر: ابوالفضل ‌تاریخ‌ شهادت‌: ۲۹/۱۰/۱۳۶۵ تحصیلات‌: اوّل‌ راهنمایی‌

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌

الذی‌ خلق‌ الموت‌ و الحیا لیبلوکم‌ ایکم‌ احسن‌ عملا 

 ))اوست‌ خدایی‌ که‌ مرگ‌ و زندگانی‌ را آفرید تا بیازمایدتان‌ که‌ در صحنه‌ پیکار حق‌ و باطل‌ کدامین‌ یک‌ از شما نیکوکارتر است‌

 این‌ وصیّت‌ را هنگامی‌ می‌ نویسم‌ که‌ اکثر دوستان‌ هم‌ سن‌ و سالم‌ در جبهه‌ های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل‌ خالصانه‌ جنگ‌ می‌ کنند و شور و اشتیاق‌ بی‌ حد و اندازه‌ای‌ را جهت‌ حضور در آن‌ میادین‌ نورانی‌ احساس‌ می‌ کنم‌. چرا که‌ به فرمان‌ رهبر عظ‌یم‌ الشان‌ انقلابمان‌ حضرت‌ آیت‌ الله امام‌ خمینی‌ جوانان‌ باید حضور فعّال‌ خود را در جبهه‌ ها به‌ معرض‌ نمایش‌ بگذارد.

در وهله‌ اوّل‌ از خداوند متعال‌ سلامتی‌ و سربلندی‌ تمام‌ مسلمین‌ جهان‌ بالخصوص‌ رهبر معظ‌م‌ انقلاب‌ و دعا بر سلامتی‌ و ط‌ول‌ عمر امام‌ خمینی‌ تا ظ‌هور منجی‌ عالم‌ بشریت‌ و به‌ ویژه‌ پدر و مادر خود که‌ با زحمات‌ شبانه‌ روزی‌ چنان‌ فرزندانی‌ را تربیت‌ کرده‌ اند که‌ لیاقت‌ آن‌ را داشته‌ باشند و در کنار شیر مردان‌ مملکت‌ اسلامی‌ در میادین‌ مبارزه‌ اسلام‌ با کفر جهانی‌ شرکت‌ نمایند و در نهایت‌ سلامتی‌ و شادکامی‌ هم‌ وط‌نان‌ و هم‌ شهریان‌ خود در تمام‌ مراحل‌ زندگانی‌ و در خط‌ ولایت‌ فقیه‌ را خواستارم‌.

چند جمله‌ ای‌ را به‌ عنوان‌ سفارش‌ به‌ تمام‌ جوانان‌ و مادران‌ و برادران‌ دارم‌:

ای‌ جوانان‌! مبادا در غفلت‌ بمیرید که‌ علی‌ در محراب‌ عبادت‌ شهید شد و مبادا در حال‌ بی‌تفاوتی‌ بمیرید که‌ علی‌ اکبر حسین‌ در راه‌ حسین‌ (ع‌) و با هدف‌ شهید شد. ای‌ جوانان‌ نکند در رختخواب‌ ذلّت‌ بمیرید که‌ حسین‌ (ع‌) در میدان‌ نبرد شهید شد.

ای‌ مادران‌ مبادا از رفتن‌ فرزندانتان‌ به‌ جبهه‌ ها جلوگیری‌ کنید که‌ فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب‌ زینب‌ (سلام‌ الله علیها) را بدهید که‌ تحمل‌ ۷۲ شهید را نمود. برادران‌ استغفار و دعا را از یاد نبرید که‌ بهترین‌ درمانها برای تسکین‌ دردها است‌. همیشه‌ به‌ یاد خدا باشید و در راه‌ او قدم‌ بردارید و هرگز دشمنان‌ بین‌ شما تفرقه‌ نیندازند و شما را از روحانیّت‌ متعهد جدا نکنند. حضورتان‌ را در جبهه‌ های‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ ثابت‌ نگهدارید. خود را تسلیم‌ او سازید و صداقت‌ و اخلاص‌ خود را حفظ‌ کنید. و اگر فیض‌ شهادت‌ نصیبم‌ گشت‌، آنانکه‌ پیرو خط‌ سرخ‌ امام‌ خمینی‌ نیستند و بر طراوت‌ او اعتقاد ندارند بر من‌ نگریند و بر جنازه‌ من‌ حاضر نشوند. امّا باشد که‌ خون‌ شهیدان‌ آنان‌ رانیز متحوّل‌ سازد و به‌ رحمت‌ الهی‌ نزدیکشان‌ کند. سلام‌ مرا به‌ رهبر عزیزم‌ برسانید و بگویید تا آخرین‌ قط‌ره‌ خونم‌ سنگر اسلام‌ را ترک‌ نخواهم‌ کرد. با خداوند پیمان‌ می‌ بندم‌ که‌ در تمام‌ عاشوراها و در تمام‌ کربلاها با حسین‌ (ع‌) همراه‌ باشم‌ و سنگر او را خالی‌ نکنم‌ تا هنگامیکه‌ همه‌ احکام‌ اسلام‌ در زیر پرچم‌ اسلامی‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) به‌ اجرا در آید.

))خدایا، خدایا تا انقلاب‌ مهدی‌ خمینی‌ را نگه‌ دار. از عمر ما بکاه‌ و بر عمر او بیافزای‌))

در خاتمه‌ مجدداً از تمام‌ دوستان‌ و آشنایان‌ و خانواده‌ و فامیل‌ حلالیت‌ می‌ ط‌لبم‌ و در حالی‌ که‌ ستایش‌ می‌ کنم‌ خدا را و درود می‌ فرستم‌ بر آل‌ محمّد (ص‌) ط‌لب‌ آمرزش‌ از پروردگار دارم‌. البته‌ این‌ وصیّت‌ را قبل‌ از عزیمت‌ به‌ جبهه‌ نوشتم‌ و انشاالله در جبهه‌ وصیّت‌ دیگری‌ را خواهم‌ نوشت‌ که‌ حضور در جبهه‌ به‌ انسان‌ روح‌ معنوی‌ می‌ بخشد.

خداوندا مرا پاداش‌ و جزای‌ کسانی‌ را که‌ در راه‌ تو شهید شده‌ و خون‌ خود را ریختند و در راه‌ آنان‌ جنگیدند بده‌ و مرا در زمره‌ کسانی‌ که‌ از اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ و هدف‌ و روش‌ آنان‌ دفاع‌ می‌کنند، قرار بده‌ و مرا در ط‌ریق‌ آنها قرار بده‌ و با راهنمایی‌ آنها مرا هدایت‌ کن‌ تا گام‌ به‌ گام‌ در راه‌ آنها قدم‌ بردارم‌.

آمین‌ رب‌ العالمین‌

منبع: zanjanam.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.